(dane na rok szkolny 2022/2023)
Związek ZDZ obecnie zrzesza 22 Zakłady, które siecią swoich placówek oświatowych obejmują obszar całego kraju, prowadząc:
1 Szkołę Wyższą
241 Szkół:
64 Licea Ogólnokształcące
28 Policealnych Szkół Zawodowych
59 Techników
55 Branżowych Szkół I Stopnia
17 Branżowych Szkół II Stopnia
14 Szkół Podstawowych
4 Szkoły Artystyczne
179 Placówek Kształcenia Ustawicznego
38 Warsztatów szkoleniowych
450 Pracowni specjalistycznych
Bank własnych programów nauczania
Dla prowadzonej działalności w formach kursowych ZZDZ dysponuje bankiem własnych programów nauczania, liczącym ponad 1200 opracowań. Posiada on dynamiczną strukturę, ponieważ, w odpowiedzi na potrzeby rynku pracy, stale przygotowywane są nowe programy, a istniejące są na bieżąco aktualizowane.
Zakres tematyczny programów pozwala zarówno przygotować do wykonywania podstawowych prac w zawodzie, jak i do potwierdzenia kwalifikacji zawodowych przed komisjami państwowymi.
Ich autorami są najlepsi specjaliści i doświadczeni dydaktycy.
Wszystkie Zakłady Doskonalenia Zawodowego, stowarzyszone w Związku ZDZ, są uprawnione do korzystania z programów nauczania kursowego wydawanych przez Zarząd Główny Związku ZDZ.
Nakłady inwestycyjne w Związku ZDZ
Placówki kształcenia, dokształcania i doskonalenia zawodowego ZDZ, podobnie jak szkoły, najczęściej mieszczą się we własnej bazie dydaktycznej. Pozwala to na organizowanie pracowni specjalistycznych dla najpopularniejszych kierunków kształcenia, a tym samym zapewnienie realizacji zasady wiązania teorii z praktyką. Warto wyróżnić w tym miejscu nowoczesne pracownie gastronomiczne, fryzjerskie, kosmetyczne, elektryczno-elektroniczne, bhp, przewozu towarów niebezpiecznych i spawalnicze.
Nakłady inwestycyjne w Związku ZDZ podzielić można na:
Nakłady na środki trwałe – budynki i budowle, maszyny i urządzenia techniczne, wyposażenie, narzędzia i przyrządy i inne inwestycje
Nakłady na działalność innowacyjną – prace badawcze i rozwojowe, zakup gotowej technologii (prawa, dokumentacje itp.), koszty zakupu oprogramowanie i adaptacji, szkolenie personelu i szkolenia wewnętrzne związane z nowymi technikami, opracowywanie procedur, przystosowanie oferty do wymogów różnych rynków, reklama itp.